torsdag 29 mars 2012

Modellbygge: En detalj om snö Del 1

Jag under de senaste dagarna brottats med att snöa ett större område. Dvs ett område större en än vanlig bas. Det jag brukar göra när jag snöar är att jag penslade området med trälim och sedan strör på snön. Problem uppstod dock när limmet torkat, majoriteten av snön föll av och lämnade ett fult område.


Så jag tänkte; jag vill att all snö jag har på ska stanna kvar, inte falla av. Efter jag hade gått igenom tidigare teknik, där man strör på snön, lade jag på ett till lager med lim och blandade ihop allt. En viktig notering med denna teknik är att man konstant behöver tillsätta lite vatten så att blandningen inte klumpar sig.


Nu vet jag inte hur slutresultatet kommer se ut men jag är säker på att det kommer vara ett bättre alternativ än tunn snö. Jag håller tummarna!


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar