måndag 2 april 2012

Turnering: Match 1/3 1125p, 40k i Umeå

Turneringen började mot en infateri IG lista. Uppdraget var att hålla fyra zoner uppdelade i remsor, parallella med kort sidan. Efter runda 3 var slut fick man poäng om man hade mer killpoints än motståndaren i varje zon. I slutet av matchen fick man poäng på liknande sätt fast med scoring enheter.
Han vann rollen och valde att börja. Han spred ut armén jämnt i olika ruiner och försökte täcka så mycket yta som möjligt. Det gömde sig även en demolisher russ med plasma spon och lascan i ruinen till höger. Marbo gömde sig även reserv samt stormtroopers som deepade in.  Jag bunkrade upp mina fordon för att undvika sidoskott av missiler, autocan och lascan som fanns utspridda. Han hade även en vet squad med en melta och en plasma i närheten av russen vid ruinen. Jag scoutade fram med mina baals för att sätta press på honom. I retrospekt skulle jag nog varit mer försiktig med dem i och med att det var objektiv.
Han försökte skjuta med det mesta men antigen missade han, misslyckades med att penetrera eller så lyckades jag med cover save från shield, ingenting seriöst hände och det kändes som jag fick en extra runda. Jag försökte koncentrera all min eld på vet enheten de första turerna och lyckades få ner dem ordentligt. Han fortsatte att skjuta allt han kunde men turen var inte med honom och jag fortsatte att bunkra till runda 2 samtidigt som jag försökte få ner hanns infanteri enheter.
Runda 3 spred jag ut mig så mycket som möjligt med samtliga fordon och lyckades få 4 poäng samt nekade honom poäng. Följande runda drog jag ihop armén, bunkrade upp och förberedde mig på att ta fler poäng. Det var vid runda 4 som Marbo och ST kom in. Men de floppade totalt. Marbo missade med sin Demo Charge, ST träffade men lyckades inte penetrera. Han hade inte lyckats med någon speciell skada och verkligen haft otur hela matchen. På min tur hoppade en assault grupp ur sköt och slog sedan ihjäl dem i närstrid. Stackars Marbo fann sig själv stående framför en assault cannon. Resterande rundor fortsatte han att misslyckas med att göra någon seriös skada samtidigt som jag försökte få ner hans infanteri enheter.
Matchen slutade med att jag lyckades hålla 2 zoner medan han höll 2. Vinst för Blodsänglarna 6-2!



Jag tog lite bilder sen av min armé när den var uppställd.

4 kommentarer: