onsdag 23 februari 2011

Ankommande Daemon förstärkning!

Äntligen kom demonerna!

Jag har väntat otåligt på deras ankomst. Det här blir mer eller mindre startskottet för en temad Khorne demon armé till Fantasy. De var faktiskt den första rasen till Fantasy jag tänkte börja med. Men ett allmänt, ska man säga, ogillande bland folk fick mig att ändra ras till Empire. Jag kan inte säga att Empire har eggat min fantasi riktigt. Visst de har häftiga maskiner och så men det få jag tillräckligt av när jag spelar 40k. 

Demonerna däremot. De passar min spelstil alldeles utmärkt. Chansen att bygga en temad armé efter Khorne är också väldigt roligt.
I den första matchen jag spelade med dem imponerade de mer på mig än vad Empire någonsin gjort. I den första matchen utspelades en händelse som fick mig att bestämma mig för att spela med Khornes krigare. Det här hände: drygt 40 st Bloodletters med Herald i blev chargade av inte en utan två grupper av Brettonia riddare med en BSB i. Min motståndare såg säker ut men sanningen är att ingen av oss riktigt visste vad som skulle hända. Skulle riddarna springa över dem eller skulle demonerna överaska? Jag är glad att säga att demonerna imponerade! 

Heralden klev fram och tog initiativet  för att möta den anstormade riddaren som höll stridsflaggan som porträtterade en Brettonia symbol. Heralden sprang tveklöst mot den bepansrade riddaren som nu fick syn på vad han skulle möta. Men ack, Heralden var snabbare och fällde hästen som hjälten red på. Den tappre riddaren var nu utan springare och hade nu en ursint demon framför sig. Hjälten drog sitt svärd som glimmrade i solen och reste det i en gest för att visa att han var redo. Heralden grymtade och sprang emot hjälten. Riddaren var ingen match mot en Herald av guden Khorne. I ett sving med sitt jättelika svärd avlägsnade den vildsinta demonen huvudet från den bepansrade hjältens axlar. 

De andra demonerna följde exemplet som heralden hade satt och de dödade en hel drös med riddare! Jag måste säga att det var ett nöje att se de stolta riddarna falla. Efter striden förlorade riddarna och de sprang iväg. Bloodletters kom ikapp en enhet och köttade dem. Den andra sprang från stridsfältet, tillbaka till sin borg.
Det var på grund av att jag stod i horde formation med dem som två enheter med riddare kunde charga mig. Men jag skulle säga att de gick till min fördel. 29 st Bloodletters slog med S5 och hatred. OUCH! 

Den här matchen hade väldigt stor inverkan på mig. En sån här aggresiv spelstil fungerar alldeles utmärkt för mig. Så blev det också. Jag sitter nu här hemma med ungefär 2000p demoner. De är visserligen i delar med det ska snart ändras. 

BLOOD FOR THE BLOOD GOD!

1 kommentar: