torsdag 24 mars 2011

Daemons - fluffig eller varierad?

Jag står inför ett val mellan att spela en varierad eller en fluffig Daemon armé. Låt mig ge er lite bakgrund först:
Jag planerade först att bygga upp en temad Khorne armé med 3 stora block av bloodletters med heralder i, sex flesh hounds och en bloodthirster. Det fungerade, armén är jätte arg och mosar allt i sin väg. Men det var lite för simpelt, visst jag dödar fienden men gör jag det med stil? Det är denna frågeställningen som lett mig ifrån en temad armé till en mer varierad armé med demoner från olika gudar.
   Sist jag spelade testade jag en enhet av plaguebearers med herald i och en flamer enhet. Jag måste säga att jag tyckte den matchen var roligare än dem jag spelat tidigare. Jag hade mer val än att bara springa framåt och döda allt i min väg. Den är nödvändigtvis inte bättre, faktum är att jag förlorade sista matchen. Men jag hade roligt och det är väl egentligen anledningen varför vi spelar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar