fredag 9 september 2011

Herald of Khorne klar!

 Här är den färdigmålade Heralden. Bilderna gör som vanligt inte modellen rättvisa.

Han fick ett mycket unikt utseende, något som kommer separera honom från sina Daemon bröder. Även något som säkert kommer uppskattas av min motståndare då jag mer än en gång fått frågan om vilken av de röda hottentottarna är Heralden.

Metallmodellen är mycket mer muskulös än plastvarianten samt har en mängd detaljer på sig som är i klass med karaktärsmodeller.

Jag är särskilt nöjd med hur svärdet blev. Det är tänkt att se ut som att det precis tagits ur smedjan med en fortfarande röd het klinga.
Hela modellen spraymålades först med svart. Huden fick ett lager med Scab Red och highlightades sedan med Blood Red. Pälsen lämnade jag svart och drybrushade lätt med Fortess Grey. Hans horn lämnades även de svarta. Jag gick på en direkt med Dheneb Stone följt av vit.

Nu är han redo att jaga skallar i Khornes namn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar