onsdag 28 september 2011

Fullt arbete inför Fanatic!

Jag har snart arbetat fem dagar i sträck med att få hela min Khorne armé uppmålad. Jag ber om ursäkt för bristen på nya inlägg men jag har har haft fullt upp.

En liten uppdatering om vad jag har hållit på med de senaste dagarna:


Båda stora Bloodletter regementena  är uppmålade och basade. Det som fattas är så kallad "lyx målning", vilket är ögon vitor, flammande svärd och generella highlights på huden.
Bloodcrusher grupperna är även de uppmålade till samma kvalité.
De två Flesh Hound grupperna är nästan helt färdiga. Det enda jag känner fattas på dem är en extrem hud highlight med orange.
Mina hjältar är också nästan de klara. En Herald är helt klar medan BSB:n är basecoatad. Jag har gjort Skulltaker till en BSB och ser än så länge väldigt fin ut.
Sist men definitivt inte minst är Bloodthistern. Den har fått sig ett lager med Scab Red som hudfärg. Jag planerar att bli färdig med mina karaktärer imorgon och fortsätta med "lyx målning" på fredag.

Jag är medveten om att det saknas bilder på allt men jag har verkligen varit upptagen med målningen. Jag ska försöka få upp bilder på enheterna under kvällen. 

Fanatic börjar närma sig på riktigt och är i skrivandes stund tre dagar bort. En överraskning väntar för deltagarna av turneringen av Sollefteå figur- och rollspelsförening.

Mer om detta senare ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar